日本語
English
Researchers Database
All
Researcher Name
Author Name
Search
Advance
Rinn Shunn
Utsunomiya Campus Liberal Arts Center Associate Professor
Researcher Information
Affiliation
Degree
URL
Research funding number
J-Global ID
Research Interests
Research Areas
Academic & Professional Experience
Education
Association Memberships
Research Activity Information
Published Papers
Books etc
Conference Activities & Talks
Misc
Research Grants & Projects
Teaching Experience
Last Updated :2025/06/19
Researcher Information
Affiliation
Utsunomiya Campus Liberal Arts Center Associate Professor
Degree
Language Communication Culture(Kwansei Gakuin University)
URL
https://jglobal.jst.go.jp/detail?JGLOBAL_ID=202201008121597251
Research funding number
20708755
J-Global ID
202201008121597251
Research Interests
誤用分析、学習者の中間言語、日本語教育
Research Areas
Humanities & social sciences / Japanese language education
Academic & Professional Experience
2024/04 - Today Teikyo UniversityLiberal Arts Center
2021/04 - Today Teikyo UniversityLiberal Arts Center
2017/04 - 2021/03 Teikyo UniversityFaculty of Science and Engineering
2013/04 - 2017/03 Shiga UniversityFaculty of Education
2015/04 - 2015/08 Kyoto College of Nursing
2013/04 - 2014/02 Kwansei Gakuin UniversityGraduate School of Language, Communication, and Culture
Education
2010/04 - 2013/03 Kwansei Gakuin University Graduate School of Language, Communication, and Culture
Association Memberships
第二言語習得研究会 日本語/日本語教育研究会 日本語誤用と日本語教育学会
Research Activity Information
Published Papers
日本語学習者のテンス・アスペクトの習得 : 副詞と共起する「タ形」述語の中間言語について
林 春
帝京大学宇都宮キャンパス研究年報. 人文編 宇都宮 : 帝京大学宇都宮キャンパス総合基礎科目過程横山明子研究室 (29) 217 - 227 1883-3314 2023/12
日本語学習者によるテンス・アスペクトの誤用 : 「いつも」と共起する「ル形」を中心に
林 春
帝京大学宇都宮キャンパス研究年報人文編 (27) 181 - 192 1883-3314 2021/12
[Refereed]
Acquisition of Adverb Modifiers of Frequencies in Japanese Learners : Analysis of Conversational Sentence Data
LIN CHUN
Teikyo University Utsunomiya Campus Research Annual Report Humanities Teikyo University Utsunomiya Campus Annual Report Humanities Edition (26) 83 - 97 1883-3314 2020/12
[Refereed]
日本語教科書における頻度の副詞的修飾成分の使用実態 : 学習難易度との比較による考察
林 春
帝京大学宇都宮キャンパス研究年報人文編 (25) 189 - 200 1883-3314 2019/12
[Refereed]
帝京大学宇都宮キャンパスにおける留学生教育の現状と課題 : 「文章表現法1、2」留学生クラス新設とその関連活動を中心に
田中 瑠美; 林 春; 小園 晃司
帝京大学宇都宮キャンパス研究年報人文編 (25) 147 - 170 1883-3314 2019/12
[Refereed]
様態の副詞的修飾成分の学習難易度
林 春
言語コミュニケーション文化 (12) 77 - 90 1348-9593 2015/03
[Refereed]
時間関係の副詞的修飾成分の誤用分析
林春
滋賀大国文 (51) 29 - 43 2014/03
[Refereed]
日本語における程度量の副詞的修飾成分に関する誤用分析
林 春
言語コミュニケーション文化 (11) 119 - 133 1348-9593 2014/03
[Refereed]
現代日本語の副詞的修飾成分の学習に関する研究 : 中国語母語話者の日本語学習者を対象に
関西学院大学(博士論文) 2014/02
[Refereed]
Difficulty learning frequency adverbial modifiers
林春
北研學刊 広島大学北京研究中心 (10) 65 - 72 1349-4228 2014/01
[Refereed]
「学習」と「習得」の相関関係について : 副詞的修飾成分の中間言語を手がかりに
林 春
滋賀大国文 (50) 25 - 34 0286-6803 2013/03
[Refereed]
Excessive Use of Adverbial Modifiers in Time Relations : Targeting Japanese Native Chinese Speakers
林 春
北研學刊 広島大学北京研究中心 (9) 34 - 47 1349-4228 2013/01
[Refereed]
Misuse of Adverbial Modifiers in Native Chinese Speakers : Focusing on the Misuse of "~ ni type" and "~φ type"
林 春
北研學刊 広島大学北京研究中心 (8) 101 - 112 1349-4228 2012/02
[Refereed]
敬語教育における学習者の現状分析--中国の大学における日本語学習者を対象に
林 春
滋賀大国文 (48) 25 - 40 0286-6803 2011/01
[Refereed]
敬語教育における現代文学作品の利用について
林春
滋賀大学(修士論文) 2010/03
[Refereed]
村上春樹の短編小説を用いた敬語の教材開発 : 中国の大学における日本語学習者を対象として—Development of teaching materials of honorific using Haruki Murakami's short story : For Japanese learner at the university in China
林 春
滋賀大学大学院教育学研究科論文集 (13) 103 - 112 1344-4042 2010
[Refereed]
Books etc
日语副词的偏误研究(下)
(Contributor)浙江工商大学出版社 2022/04
日语副词的偏误研究(中)
(Contributor)浙江工商大学出版社 2021/08
日语格助词的偏误研究(中)
(Contributor)浙江工商大学出版社 2017/06
Conference Activities & Talks
「増す」を使用するのか、それとも「増える」を使用するのか
日本語の誤用及び第二言語習得研究国際シンポジウム 2023/08
コロケーションに注目した日本語学習者のテンス・アスペクトの習得 -主節における「いつも」と「タ形」述語との共起を中心に-
第32回第二言語習得研究会 2021/12
中国人日本語学習者と日本語母語話者の頻度の副詞的修飾成分の使用実態
第9回日本語/日本語教育研究会 2017/12
「大きい声を話してはいけません。」 はどこが間違えているのか?
第2回日本語の誤用及び第二言語習得研究国際シンポジウム 2015/12
格助詞「で」の付加と脱落による誤用について
第1回日本語の誤用及び第二言語習得研究国際シンポジウム 2015/08
中日両言語の副詞的修飾成分の翻訳実態 に関する一考察 ―中国語母語話者の日本語学習者を対象に―
第3回日中言語対照研究と日本語教育研究国際フォーラム 2013/03
時間関係の副詞的修飾成分」に関する誤用のパターンと傾向―中国語母語話者の日本語学習者を中心に―
第4回中日対照言語学シンポジウム 2012/08
初級段階における頻度副詞的修飾成分の学習難易度
第3回日中言語対照研究と日本語教育研究国際 フォーラム 2012/08
中国語母語話者の副詞的修飾成分の誤用についてー「~φ型」と「~に型」の誤用を中 心にー
日中対照言語学会第26回大会 2011/12
平岩弓枝の作品における文の長さの統計と解析
第2回日中言語対照研究と日本語教育研究国際フォーラム 2011/03
中国語の「新浪網」における文の長さの統計と解析
第2回言語コミュニケーション文化フォーラム 2011/01
「のではないか」の選択と対人関係の相関性についてー国会議事録の統計分析を通してー
第1回言語コミュニケーション文化フォーラム 2010/09
敬語教育における現代文学作品の利用について
滋賀大国文学会 2009/12
第三者敬語表現の教育における村上春樹の短編小説の利用ー中国の大学における日本語学習者を対象として ー
日本語教育方法研究会 2009/09
MISC
宇都宮キャンパス国際交流センターの設立
田中瑠美; 林春 帝京大学宇都宮キャンパス研究年報人文編 (23) 163 -172 2017/12
「自習の時、静かな環境が必要です。大きい声を話してはいけません。」 はどこが間違えているのか?
林春 日语偏误与日语教学研究 (1) 148 -150 2016/07
Teaching method of the third person's honorific expression using the short story of Haruki Murakami for Japanese learner at the university in China
Lin Chun The journal of Japanese Language Education Methods 16- (2) 46 -47 2009
Research Grants & Projects
日本語学習者の副詞的修飾成分の習得に関する研究
帝京大学:
理工学部教育・研究推進特別補助金
Date (from‐to) :
2021/10 -2022/09
現代日本語の副詞的修飾成分の学習に関する研究
関西学院大学:
大学院奨励研究員
Teaching Experience
Basic ChineseBasic Chinese Shiga University
Sentence expression methodSentence expression method Teikyo University
ChineseChinese Teikyo University
Japanese for international students 3.4Japanese for international students 3.4 Teikyo University