日本語
English
Researchers Database
All
Researcher Name
Author Name
Search
Advance
Mori Kazuyuki
Utsunomiya Campus Liberal Arts Center Senior Assistant Professor
Contact: mori.kazuyuki.ta
teikyo-u.ac.jp
Researcher Information
Affiliation
URL
Research funding number
J-Global ID
Research Interests
Research Areas
Academic & Professional Experience
Education
Research Activity Information
Published Papers
Conference Activities & Talks
Misc
Last Updated :2025/05/01
Researcher Information
Affiliation
Utsunomiya Campus Liberal Arts Center Senior Assistant Professor
URL
https://jglobal.jst.go.jp/detail?JGLOBAL_ID=202201005595097560
Research funding number
40965688
J-Global ID
202201005595097560
Research Interests
教育工学 IR (Institutional Research)
Research Areas
Humanities & social sciences / Tertiary education / IR (Institutional Research)
Humanities & social sciences / Educational technology
Academic & Professional Experience
2022/10 - Today Teikyo University
2022/04 - Today Teikyo University
2022/04 - Today Teikyo University
2019/04 - 2022/03 Waseda UniversityAdvanced Research Center for Human Sciences
2018/06 - 2022/03 Gakushuin University
Education
2002/04 - 2006/03 Waseda University School of Human Sciences
Research Activity Information
Published Papers
初年次教育科目のデータを活用した授業の再デザインの過程と検証—「フレッシュマンセミナー」を事例として—
守一介
帝京大学宇都宮キャンパス研究年報人文編 30 141 - 152 2024/12
[Refereed]
批判的読解力の涵養を目的とする科目の開発と検証──「科学技術を知るための読書法」新設にあたって──
金成祐人; 村松灯; 守一介
帝京大学宇都宮キャンパス研究年報人文編 (29) 121 - 154 2023/12
[Refereed]
大学のIRの実務におけるBIツールの効果的・効率的な活用方法に関する一考察
守 一介
帝京大学宇都宮キャンパス研究年報. 人文編 (28) 129 - 142 1883-3314 2022/12
[Refereed]
A Case Study of the Grade Chief's Role in an Elementary School Grade Meeting
MORI Kazuyuki; NOJIMA Eiichiro
人間科学研究 34 (2) 59 - 71 1880-0270 2021/09
[Refereed]
Analysis of Teachers' Perceptions on Discussion Guidance Aimed at Fostering Children’s Speaking and Listening to Other Children: Case Study of Grade Meetings of the First Grade in Tateyama Municipal Hojo Elementary School
MORI Kazuyuki; NOJIMA Eiichiro
人間科学研究 34 (2) 31 - 43 1880-0270 2021/09
[Refereed]
An analysis of process to produce children's unique graduation ceremony through discussion centered on their exploratory talk -A case study of “The second part of graduation ceremony” in Tateyama City Hojo elementary school-
守 一介; 野嶋 栄一郎
Japan Bulletin of Educators for Human Development Japan Association for Educators for Human Development 21 (1) 3 - 11 1349-7391 2018
[Refereed]
An Examination of Competencies from Subject "Information A" of a Day-and-Night Part-Time High School
MORI Kazuyuki; YAMAMOTO Yuko; MATSUI Tatsunori; NOJIMA Eiichiro
Japan Journal of Educational Technology Japan Society for Educational Technology 31 (Suppl.) 109 - 112 1349-8290 2008
[Refereed]
Conference Activities & Talks
課題評価と学生による主観的評価を併用した初年次教育科目における到達目標達成状況の検証
守一介
日本教育工学会 2025年春季全国大会(第46回) 2025/03
大学における質保証とIR-教育改善のためのデータ活用-
守一介
宇都宮市創造都市研究センター 第13回FD・SD研修会 2025/02
データサイエンスの実践-教育に関する質的データの分析-
守一介
帝京大学宇都宮キャンパス公開講座 2024/10
データによる授業改善のすすめ:大学における質保証とIR
守一介
帝京大学高等教育開発センター ブラッシュアッププログラム 2024/10
初年次教育科目の授業評価アンケートを活用した教育改善
守一介; 横山明子; 片山秀和; 佐野和美; 金成祐人; 津村健太; 村松灯
第7回帝京大学研究交流シンポジウム 2024/08
教育と学習の捉え方-何を目的に学んでいくかを考える-
守一介
進路選択と探究学習のためのインターンシップ 2024/07
BYODに関するアンケートの集計結果の報告
守一介
帝京大学宇都宮キャンパス 2023年度第3回FD/SDセミナー 2024/02
授業評価アンケートを活用した教育改善
守一介
帝京大学宇都宮キャンパス 2023年度第2回FD/SDセミナー 2023/12
教育改善へのデータ活用
守一介
帝京大学宇都宮キャンパス公開講座 2023/11
データによる授業改善のすすめ:大学における質保証とIR
守一介
帝京大学高等教育開発センター ブラッシュアッププログラム 2023/10
新入生入学時調査からみる通学時間の回答傾向
守一介
ラーニングテクノロジー開発室20周年記念シンポジウム パネルディスカッション 話題提供 2023/09
大学のIRの実務におけるBIツールの効果的・効率的な活用方法
守一介
帝京大学・帝京平成大学 合同IR研修会 2023/08
教育と学習の捉え方-何を目的に学んでいくかを考える-
守一介
進路選択と探究学習のためのインターンシップ 2023/07
データサイエンスの実践-教育データの可視化を例として-
守一介
帝京大学宇都宮キャンパス公開講座 2023/03
帝京大学の授業アンケート分析の試みー2022年度前期のデータを事例としてー
守一介; 山口泰史
帝京大学2022年度第2回FDフォーラム 2022/12
IR研修会-Tableau講習会-
守一介
帝京大学宇都宮キャンパスSD研修会 2022/09
学習院大学における授業評価アンケートの分析と活用状況の報告
守一介
大学評価・IR担当者集会2020,IR実務担当者セッション 2020/11
学習院大学における卒業生調査3年間の結果と活用状況の報告
守一介
北海道FDSDフォーラム2019(個人発表) 2019/09
MISC
A School with Circulating Educational System and Students' Performance
守一介; 野嶋栄一郎 日本教育工学会研究報告集 15- (5) 13 -18 2015/12